Kunst und Aktion wider die Schwerkraft
Foto: Maria Silvano (IT)

Kadenca | de cadenza

Minimal music im Auf und Ab | minimal music gor in dol | minimal music IN
sali scendi

Foto: Johannes Puch | Alle Bilder | Vse slike
19 09 2015 | 07.00–22.00 | Grenzregion Collio–GoriŠka brda (IT/SI)
Begrenzte teilnehmerzahl | Število udeleŽencev je omejeno!
Anmeldung erforderlich! | Prijava je obvezna!

Ausgebucht | razprodano! Eintrag in die Warteliste mÖglich.

Kuratoren | Selektorja | a cura di:
Moreno Miorelli & Antonio della Marina (IT)
Mitwirkende | sodelujejo | partecipanti
piccola accademia degli specchi (IT):
Alessandra Amorino – flauto/ottavino
Claudia Di Pietro – sax alto/soprano
Giuliano Cavaliere – violino
Rina You – violoncello
Assunta Cavallari – pianoforte
Fabio Silvestro – pianoforte
Matteo Sommacal – direzione
Alessandra Celletti (IT)
Topolovska Minimalna Orchestra (IT/SI):
Antonio Della Marina – sax contralto e direzione
Nico Rinaldi – sax tenore
Leo Virgili – trombone
Marija Miorelli – flauto traverso
Sandro Carta – tromba
Gabriele Cancelli – cornetta
Enrico Toso – tuba
Clarissa Durizzotto – clarinetto
Olivia Scarpa – fagotto
Andrea ›Cian‹ Blasetig – metallophone

Thema des Projektes ist das musikalische Gefälle, das in der Harmonielehre als Kadenz (von lat. cadere = fallen) bezeichnet wird und eine Abfolge von Akkorden beschreibt. So wie Gegenstände der Schwerkraft folgend zu Boden fallen, zieht es Töne zum Grundton, in die »Ruhelage« der Tonika. Mit dem Projekt KADENCA | DE CADENZA versucht das UNIKUM der Gravitation zu trotzen und setzt dabei aus gutem Grund auf Minimal Music: Um die strengen Regeln der klassischen Komposition zu unterlaufen und die Gesetze der Kadenz aufzuheben, führten Komponisten der 1960er Jahre das Prinzip der Serie, der Wiederholung und der rhythmischen Pattern ein. Tonarten spielen in dieser Musik eine untergeordnete Rolle: So schrieb der amerikanische Komponist Terry Riley im Jahr 1964 das Stück IN C und schuf damit ein Standardwerk der seriellen Musik, das scheinbar mit nur einer Tonart auskommt. Neben IN C von Terry Riley stehen im Rahmen des Projektes KADENCA | DE CADENZA Kompositionen von Eric Satie, Philip Glass, Michael Nyman und Steve Reich auf dem Programm.
Schauplatz der Aufführung ist der einst vom Ost-West-Gefälle und heute vom Weinbau geprägte Grenzstreifen zwischen dem italienischen Collio und der Goriška Brda in Slowenien. Im sanften Auf und Ab wandert das Publikum von einer musikalischen Station zur anderen und versucht im Sinne der Minimal Music den Schlussakkord offen zu halten bzw. ihn möglichst lange hinauszuzögern.
KADENCA | DE CADENZA entsteht in Zusammenarbeit mit der langjährigen italienischen Partnerorganisation Stazione di Topolò | Postaja Topolove unter der künstlerischen Leitung von Moreno Miorelli und Donatella Ruttar.

Tema glasbenega projekta je naraščanje in padanje zvokov, pojav, ki ga teorija harmonije označuje kot kadenco (iz lat. cadere = pasti) in opisuje zaporedje akordov. Tako kot sledijo predmeti zakonu gravitacije in padejo na tla, tako vleče zvoke k osnovnemu tonu, k »mirovanju« tonike. S projektom KADENCA | DE CADENZA se UNIKUM skuša upreti gravitaciji in se pri tem iz dobrih razlogov opira na princip Minimal Music: da bi se izognili strogim pravilom klasične kompozicije in razveljavili zakone kadence, so skladatelji v šestdesetih letih v glasbo uvajali princip serije, ponavljanja in ritmičnih vzorcev. Tonovski način igra v tej glasbi podrejeno vlogo: tako je napisal ameriški skladatelj Terry Riley leta 1964 komad IN C in s tem ustvaril stanardno delo serijske glasbe, ki izhaja z enim tonom. Poleg skladbe IN C Terryja Rileya so v okviru projekta KADENCA | DE CADENZA še na programu Eric Satie, Philip Glass, Michael Nyman in Steve Reich.
Prizorišče predstave je nekdanji slovensko-italijanski obmejni pas v Goriških Brdih, ki ga je nekoč zaznamovala razlika med vzhodom in zahodom, danes pa je znan po vinogradništvu. Publika se sprehaja po nežno valotivem gričevju od ene glasbene postaje do druge in, čisto v smislu Minimal Music, poskuša čimbolj zavlačevati zadnji akord.
KADENCA | DE CADENZA nastaja v sodelovanju z dolgoletno partnersko organizacijo Stazione di Topolò | Postaja Topolove pod umetniškim vodenjem Morena Miorellija in Donatelle Ruttar.

Argomento del progetto musicale è la caduta musicale che in musica si definisce cadenza (dal latino: cadere) e descrive una sequenza di accordi. Come la forza di gravità attrae le cose così le note vengono attratte verso quella fondamentale (tonica) nella »posizione di riposo« della tonica. Con il progetto KADENCA | DE CADENZA Unikum cerca di sfidare la gravità puntando volutamente sulla musica minimalista: per sfuggire alle rigide regole dei componimenti classici e sospendere le leggi della cadenza, i compositori degli anni 60 introdussero il principio della serialità, della ripetizione e dello schema ritmico. In questo tipo di musica la tonalità ha un ruolo secondario: nel 1964 il compositore Terry Riley scrisse il pezzo musicale In C creando un’opera standard per la musica seriale a cui apparentemente basta un’unica tonalità. Oltre a In C di Terry Riley sono in programma nell’ambito del progetto KADENCA | DE CADENZA componimenti di Eric Satie, Philip Glass, Michael Nyman e Steve Reich.
Scenario della rappresentazione è la striscia di confine fra il Collio italiano e il Goriška Brda in Slovenia, un tempo caratterizzata dalla differenza tra est e ovest oggi coltivata a vigneto. Nel dolce sali scendi il pubblico passa da una tappa musicale all’altra e cerca in armonia con la musica minimalista di tenere aperto l’accordo finale o per lo meno di tenerlo più lungo possibile.
KADENCA | DE CADENZA nasce dalla collaborazione con l’organizzazione partner da anni Stazione di Topolò con la direzione artistica di Moreno Miorelli e Donatella Ruttar.

Weinstöcke im Collio (IT) | Foto: Gerhard Pilgram

Ablauf | Potek | Orario
07:00: Bustransfer ab Klagenfurt/Celovec, Universitätsstraße 90, Mensagebäude
07.30: Zustiegsmöglichkeit | Pristop SÜDRAST bei Arnoldstein/Podklošter, A2
10.00–17:00: Musikalische Wanderung im Collio (IT) und in der Goriška Brda (SI)
inkl. Rastpausen und Weinverkostungen | Glasbeni pohod po italijanskih in Goriških
Brdih z malico in pokušnjo vin
17.30: Abendessen | Večerja
19.30: Heimfahrt | Povratek
ANFORDERUNG | AUSRÜSTUNG | Napotki | Oprema
Mittelschwere Wanderung, 400 Höhenmeter, 5 Std. Gehzeit, Festes Schuhwerk,
Regenschutz, Wegzehrung, Trinkwasser | srednje zahteven pohod, 400 višinskih
metrov, 5 ur hoje, primerna obutev, kondicija, pelerina, voda, malica
Unkostenbeitrag | prispevek | contributo: EUR 50,– | 35,–
(Bustransfer, Musikprogramm und Abendessen | Transfer, glasba, večerja)
Weinverkostungen | pokušnja vin | degustazione del vino: EUR 5,–
UNIKUM: unikum@aau.at | +43 463 2700 9712, 9713

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