Titelgebend für dieses multilaterale Musikprojekt ist der adriatische Südwind. Thematisiert wird »Jugoslawien« als ehemaliger Sehnsuchtsort der blockfreien Linken, heute eine Art Scherbenhaufen von Josip Broz Titos Utopie der Brüderlichkeit und Völkerverbindung. Spielort ist der Kurpark der Vila Bled am Blejsko jezero, der ehemaligen Sommerresidenz des Staatspräsidenten, mittlerweile ein Nobelhotel für erholungsbedürftige (Neu-)Reiche.
Mitwirkende des Projektes sind Volks- und JazzmusikerInnen aus allen sechs ehemaligen Teilrepubliken Jugoslawiens (Bosnien und Herzegowina, Kroatien, Mazedonien, Montenegro, Serbien, Slowenien) sowie den zwei autonomen Provinzen (Kosovo, Vojvodina). Das musikalische Ausgangsmaterial für gemeinsame, »völkerverbindende« Improvisationen bilden verschiedene Volkslieder, Kampflieder aus der Zeit des Befreiungskampfes sowie Kompositionen und Hymnen zur Glorifizierung des Sozialismus. Angestrebt wird aber keine Idealisierung des gescheiterten jugoslawischen Modells, sondern seine musikalische Dekonstruktion mit den Mitteln der Ironie und Verfremdung.

Projektu je dal ime jugo, topel in vlažen veter, ki na Jadranu piha iz hrvaške smeri. Tematizira »Jugoslavijo«, kraj po katerem je nekoč hrepenela neuvrščena levica, danes pa je nekakšna razvalina Titove utopije bratstva in povezovanja narodov. Kraj izvedbe je park vile Bled ob Blejskem jezeru, nekdanje poletne rezidence predsednika države, ki pa je v zadnjih letih postala vrhunski hotel za oddiha potrebne (novodobne) bogataše.
Sodelujejo jazz glasbeniki in izvajalci narodne glasbe iz vseh šestih bivših republikah (Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Makedonije, črne gore, Srbije, Slovenije) in avtonomnih pokrajin (Kosovo, Vojvodina) Jugoslavije. Glasbeno izhodišče za skupne »narod povezujoče« improvizacije tvorijo različni narodni napevi, borbene pesmi iz NOB, kompozicije in himne, ki so glorificirale sozializem. Pri projektu ne gre za idealizacijo propadlega jugoslovanskega modela, temveč za njegovo glasbeno dekonstrukcijo z ironijo in alienacijo.

Titolo di questo sfaccettato progetto musicale è il vento croato (Yugo), che soffia da sud. Si parla di »Jugoslavia« quale luogo nostalgico della sinistra non allineata, attualmente una specie di mucchio di macerie dell’utopia di Josip Broz Tito sulla fratellanza e l’unità dei popoli. Lo scenario è il parco di Vila Bled al Blejsko jezero (lago di Bled) l’ex residenza estiva del presidente, ora albergo di lusso per (nuovi ) ricchi in cerca di riposo.
Partecipano al progetto musicisti popolari e jazz provenienti da tutte e sei le ex repubbliche jugoslave (Bosnia Erzegovina, Croazia, Macedonia, Montenegro, Serbia e Slovenia) e dalle due provincie autonome (Kosovo e Vojvodina). Punto di partenza musicale per improvvisazioni che »uniscono i popoli« sono vari canti popolari, canti di battaglia risalenti al periodo della guerra di liberazione e componimenti e inni che glorificano il socialismo. Non si intende tuttavia idealizzare il fallito modello jugoslavo, bensì realizzare una scomposizione musicale con ironia e distacco.

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